Plavi patlidžan je popularna namirnica u mediteranskoj kuhinji, jer se od njega mogu napraviti specijaliteti koji su zdravi, hranljivi i ukusni. Pečeni plavi patlidžan je jelo koje podseća na more, obale i nosi sve odlike Grčke kuhinje.

Grci spadaju u jednu od najzdravijih nacija u Evropu, a njihova ishrana obiluje povrćem, voćem i sirevima. Tako su spojili namirnice po kojima su prepoznatljivi (omiljeno i cenjeno maslinovo ulje, fetu..) i usavršili pripremu ovog vegeterijanskog jela koje možete pronaći u gotovo svakom restoranu.

Sastojci (za dve osobe):

  • 2 plava patlidžana
  • kašika maslinovog ulja
  • 1/2 kašike sirćeta (najbolje grožđano)
  • češanj belog luka
  • 1/2 kašičice suvog bosiljka
  • feta sir za posipanje

Priprema:

Uključiti rernu da se zagreje na 200 stepeni.

Svaki patlidžan posebno uvijte u foliju i stavite u rernu na pečenje.

Peći oko 75-80 min, u zavisnosti od rerne (dovoljno je pečen ako se kora lako skida).

U međuvremenu pripremiti preliv.

Sjediniti maslinovo ulje i sirće, a zatim dodati sitno iseckani beli luk.

Oljuštiti koru sa patlidžana povlačeći je prstima.

Raseći patlidžan po sredini i malo ga raširiti.

Sipati preko preliv od maslinovog ulja i luka.

Posuti malo sira i servirati uz sveže povrće po želji.

Savet plus:

Plavi patlidžan – antioksidativna, antikancerogena, antiupalna dejstva, sa bogatim vitaminsko-mineralnim sastavom , pospešuje probavu, ublažava grčeve želuca i creva.

Maslinovo ulje – pomaže kod reumatičnih i srčanih oboljenja, gastritisa i čira, ima zaštitnu ulogu na digestivni trakt, lako se vari.

Beli luk – sprečava začepljenje krvnih sudova i razvoj malignih ćelija, bogat vitaminima i mineralima, pospešuje varenje i rad želudca, snižava holesterol i krvni pritisak.

Bosiljak – dobar protiv nadimanja i upale bubrega, pomaže kod lenjosti creva i poboljšava varenje.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here