Semenke bundeve predstavljaju jestivo zrnevlje bundeve koje se konzumira sirovo, ili pečeno. Mogu se jesti i zasebno, kao zdrava užina između obroka. Seme je, zapravo, sastavljeno od mnogih vitamina, minerala, antioksidanata i esencijalnih amino-kiselina.

Hrskave, ukusne semenke bundeve imaju veliki broj kalorija, oko 559 na 100 grama. Uz to, sadrže vlakna, vitamine, minerale i brojne zdrave oksidante.

Dobar uticaj na holesterol

Njihova visokokaloričnost uglavnom potiče od masnoća i proteina. Međutim, semenke su posebno bogate monozasićenim masnim kiselinama koje pomažu u snižavanju lošeg, odnosno povišavanju dobrog holesterola u krvi.

Izvor aminokiselina – dobre za insomniju

Seme bundeve sadrži protein visokog kvaliteta. 100g semena sadrži 30g, odnosno oko 54% preporučenog dnevnog unosa proteina. Uz to, seme bundeve je odličan izvor aminokiselina koje stvaraju serotonin i niacin, a koji je koristan za mozak i često nazivan prirodnom pilulom za spavanje.

Vitamini B i E

Bogate su vitaminom B kompleksa i pomažu kod smanjenja anksioznosti i nervoze. Semenke su dobar izvor i vitamina E, koji je antioksidant. On štiti ćelije kože od slobodnih radikala, i utiče na pravilan rast kose i noktiju.

Bogate mineralima

Pored svega, ovo seme sadrži dovoljnu količinu esencijalnih minerala kao što su bakar, mangan, kalijum, kalcijum, gvožđe, magnezijum, cink i selenijum. Mangana u 100g semenu bundeve ima 4543mg, odnosno 198% preporučenog dnevnog unosa. Zbog prisustva ovog elementa, unosom ovih semenki pomažemo organizmu kod sprečavanja infekcija. Visok udeo ima i magnezijum, 2 kašika ovih semenki sadrži oko 74mg, što je oko 25% PDU koji je bitan za pravilnu izgradnju kostiju.

Povoljan uticaj na srce

Ove semenke poseduju znatnu količinu omega 3 i omega 6 masnih kiselina, vlakna i antioksidanata. Vlakna u semenkama pomažu kod smanjenja rizika bolesti srca, dok omega pomaže u smanjenju krvnog pritiska i rizika od tromboze.

Trudnoća

Ustanovljeno je da 80% žena širom sveta ima nedovoljan unos cinka. Unos cinka je ključan za normalno funkcionisanje organizma i smanjenje rizika od infekcija materice. Sve ovo bi moglo potencijalno da donese prevremenom porođaju.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here