Hrskava, ukusna i puna uspomena pri svakom zalogaju na tradiciju i selo, način je na koji se može opisati seljačka pogača.

Svi mi koji smo odlazili povremeno na selo kod naših baka i deka, prijatelja i rodbine, morali smo nekada da probamo seljačku pogaču koja se obično pekla ispod sača.

Ali ako nemate sač, a želite da oživite uspomene i napravite, ipak, zdraviju verziju pogače, onda iskoristite ovaj recept. I naše bake znaju da rukuju sa brašnom od ječma, raža i heljde, pa zašto onda ne biste i Vi?

Uz seljačku pogaču možete servirati domaće kiselo mleko ili pridodati pogačice sa čvarcima i stvoriti osećaj pravog seoskog doručka i savršene idile.

Sastojci:

  • 70g heljdinog
  • 130g ječmenog brašna
  • 100g raženog brašna
  • ravna kašičica sode bikarbone
  • ravna kašičica himalajske soli
  • 200ml mlake vode

Priprema:

U posudi pomešati sve tri vrste brašna sa sodom i solju.

Dolivati i mešati  sa mlakom vodom, pa testo dobro izgnjaviti.

Ostaviti da se malo odmori dok se rerna zagreje.

Uključiti rernu na 200 stepeni.

Testo razvući i istanjiti u okruglom plehu. Ne treba da bude deblje od 1cm.

Peći oko 30 min sa jedne strane, zatim okrenuti i dopeći drugu stranu 5-10 minuta kako bi struktura bila lepša.

Kada je pogača gotova, umotati je u krpu i ostaviti do serviranja.

Savet plus:

Heljda –  sadrži većinu aminokiselina, bogat izvor rastvorljivih i nerastvorljivih vlakana, ubrzava rad creva, snižava loš holesterol, sadrži vitamine B-kompleksa.

Raž – stvara osećaj sitosti, protiv iscrpljenosti i neraspoloženja, jača imunitet, dobar za dijabetičare, blagotvorno utiče na anemiju i migrene.

Ječam – sadrži vlakna, stimuliše redovno pražnjenje creva, snižava holesterol, poseduje fitohemikalije koje smanjuju rizik od dijabetesa, srčanih oboljenja i raka.

Himalajska so – lako se apsorbuje, sadrži 84 prirodnih minerala, uspostavlja pH balans (kiselost organizma), pomaže pravilno funkcionisanje štitne žlezde.

Voda – hidrira telo, nosi nutrijente i otpadne produkte, služi kao rastvarač vitaminima, mineralima i aminokiselinama.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here