Punjene paprike spadaju u jedno od omiljenih jela na Balkanu. Iako ovo nije baš tradicionalni način punjenja, sve je prilagođeno tome kako bi jelo bilo što zdravije.

Poznato je da se smesa kojom punimo paprike obično pravi sa mesom, lukom i pirinčem. Pirinač smo u ovom slučaju izostavili, a objasnićemo i zašto. Kombinovanje mesa i pirinča je miks koji je potrebno izbegavati jer znatno otežava i usporava varenje. Zato, ako pazite na ishranu i kilažu, olakšajte svom organizmu i probajte nešto novo i ukusnije.

Takođe, crveno meso je poželjno jesti za ručak, ali ako odlučite da iskoristite ovaj recept za večeru, napravite zamenu i stavite belu vrstu mesa.

Bacite se na spremanje ovog kuvanog jela, pa se prepustite ukusima domaće i dobro poznate kuhinje.

Sastojci:

  • 2 paprike babure
  • 1 paradajz
  • 250g mlevenog mesa (samo jedna vrsta crvenog mesa – u receptu je korišćeno juneće)
  • mala glavica crnog luka
  • 2 kašike senfa
  • himalajska so
  • biber
  • 100ml pasiranog paradajza
  • 50ml vode

Priprema:

Luk sitno iseckati i nauljiti tiganj maslinovim uljem.

Dinstati luk dok ne postane staklast.

Dodati mleveno meso i blago propržiti sve zajedno.

Sipati mleveni biber i so, pa umešati i senf.

Presecite vrh paprika, izdubite ih zajedno sa paradajzom, a zatim sve stavite u okruglu posudu za pečenje.

Napuniti smesom od mesa, pa preko staviti ostatak izvađen iz paradajza.

Prelijte pasiranim paradajzom i vodom, pa vratite kapice na paprike.

Stavite na ringlu da provri, pa kuvajte jos 10 minuta, a zatim izvadite i ostavite 10 minuta da miruje.

Za to vreme zagrejte rernu na 200 stepeni.

Stavite posudu  sa paprikama da se zapeče na 30-ak minuta.

Poslužite i uživajte u domaćoj hrani. Prijatno!

Savet plus:

Paprike – niskokalorične, sadrže vitamin C i vitamin B-6, visok nivo antioksidansa.

Paradajz – zdraviji je u kuvanom obliku, najveći izvor likopena, smanjuje rizik od karcinoma i kardiovaskularnih bolesti, značajan izvor vitamina K.

Crni luk – sadrži biljni hormon glukokinin koji deluje slično kao insulin, poboljšava rad srca i protok krvi kroz krvne sudove.

Juneće meso – odličan izvor selena, fosfora i gvožđa, obiluje proteinima i vitaminima B kompleksa.

Himalajska so – lako se apsorbuje, sadrži 84 prirodnih minerala, uspostavlja pH balans (kiselost organizma), pomaže pravilno funkcionisanje štitne žlezde.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here