Učinite da vaša kuhinja zamiriše i da pita sa sirom koja će se naći na stolu bude zdrava i hranljiva tako što ćete napraviti nekoliko jednostavnih izmena. Sa svega 5 namirnica i bez dodatka masnoće, napravićete pitu od heljdinih kora koja je toliko ukusna da će tanjiri u rekordnom roku ostati prazni.

Većina nas je odrasla na domaćim pitama koje se na brzinu smažu, a koje naše mame i bake tako savršeno spremaju. Ali dajte šansu ovom receptu i uverite se da pita sa sirom može biti savršena i zdravija kada se spremi sa više ljubavi, a manje masti.

Sastojci (za dve osobe):

  • 3 heljdine kore
  • 400g sira
  • 2 jajeta
  • 100 ml kisele vode
  • 1/2 kašičice himalajske soli (zavisi od slanoće sira)
  • kašika integralnog i crnog susama

Priprema:

Umutiti jaja viljuškom, pa dodati so i kiselu vodu.

Nadrobiti sir u prethodnu smesu, pa sve dobro izmešati.

Uzeti koru, pa je iseći na 4 trake. Namazati 1/3 kore, pa savijati u trouglove.

Ponoviti postupak sa preostalim korama. Ostaviti malo smese za prelivanje.

Poređati trouglove u podmazani kalup za pečenje, pa preko sipati ostatak smese.

Posuti susam ili druge semenke po izboru.

Zagrejati rernu na 200 stepeni i peći 30-40 minuta.

Savet plus:

Heljda –  sadrži većinu aminokiselina, bogat izvor rastvorljivih i nerastvorljivih vlakana, ubrzava rad creva, snižava loš holesterol, sadrži vitamine B-kompleksa.

Jaja – bogata vitaminima B12, D, aminokiselinama, kalcijumom, gvožđem, sprečavaju razvoj očnih bolesti, hrane mozak i poboljšavaju pamćenje.

Kisela voda – hidrira telo, sadrži kalcijum, povećava dobar, a snižava loš holesterol.

Susam – smanjuje uticaj i dejstvo slobodnih radikala, jača kosti, pomaže kretanju hrane kroz digestivni trakt.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here