Ovas – jedna od najzdravijih žitarica na zemlji

Koji je bolji način da se dobije snaga i energija, koja će nas nositi tokom užurbanog jutra od tople činije sveže skuvane ovsene kaše? Ovas se bere u jesen i dostupan je tokom cele godine.

Ovas je izdržljiva žitarica čije je zrno u stanju da izdrži loše uslove zemljišta u kojima druge kulture nisu u mogućnosti da napreduju. Dobija deo svog prepoznatljivog ukusa iz procesa prženja nakon što se obere i očisti. Iako je prošao proces ljuštenja, ne skida svoje mekinje i klice, omogućavajući im da zadrže koncentrovani izvor vlakana i hranljivih sastojaka.

8 razloga zašto volimo ovas:

1. Niskokalorična hrana

Ovas ima nizak glikemijski indeks (GI 55), a šolja ima oko 130 kalorija! Takođe, ostaje u stomaku duže, čineći nas duže sitim. Samim tim, imaćete manju žudnju za šećerom i nezdravom hranom.

2. Pruža visoki nivo vlakna, nizak nivo šećera, i visok sadržaj proteina.

Redovno konzumiranje hrane od celog zrna žitarica može biti u korelaciji sa niskim indeksom telesne mase (BMI).

3. Stabilizuje šećer i redukuje rizik od dijabetesa (tipa 2)

Visok sadržaj vlakna i kompleks ugljenih hidrata usporava razlaganje ovog celog zrna žitarice na proste šećere. Visoki nivo magnezijuma hrani telo i obezbeđuje mu pravilno korišćenje glukoze i insulina.

4. Uklanja loš holesterol

Mnoge studije su pokazale da jedinstvena vlakna koja se nalaze u ovsenoj kaši pod nazivom beta-glukan, pozitivno utiču na nivo holesterola, a samim tim i na zdravlje srca i krvnih sudova.

5. Vitamini i minerali

Ovas obiluje mineralima (magnezijum, kalijum, mangan, jod, fosfor, hlor, bakar, cink, niacin, biotin). Takođe, sadrži vitamin B6, vitamin koji pomaže da se proizvede serotonin (hormon zadovoljstva) u mozgu, folnu kiselinu (vitamin B9) koja učestvuje u sintezi DNK i proizvodnji crvenih krvnih zrnaca, a može se pohvaliti i vitaminom E.

6. Poboljšava imuni sistem

Ovas sadrži optimalnu količinu hranljivih sastojaka i vitalnih materija za čovekovo zdravlje koje mogu igrati važnu ulogu u poboljšanju sitosti, organa za varenje i opšteg zdravlja metabolizma. Istraživači sugerišu potencijalne efekte po zdravlje od poboljšanja imunog sistema, do smanjenja rizika od gojaznosti i hroničnih bolesti.

7. Poboljšava probavu

Integralne žitarice se često preporučuju zbog svog pozitivnog dejstva na gastrointestinalni trakt.
Zahvaljujući obilju biljnih vlakana, podstiče zdraviju i redovniju probava, ne iritira creva i smanjuje njihovo izlaganje kancerogenim materijama, pa se smatra da štiti od raka creva.

8. Sadrži antioksidanse koji povoljno utiču na zdravlje srca

Studije na Tufts univerzitetu su pokazale da jedinstveni antioksidansi koji se nalaze u ovsenoj kaši mogu sprečiti slobodne radikale od oštećenja LDL holesterola, čime se smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti. Studija sa Hardvarda je utvrdila da ljudi koji su konzumirali doručak od celog zrna žitarice imali 29% manje šanse da ih zadesi srčani udar.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here