Humus nije jedini način da jedete leblebije, iako su one postale poznate upravo po tom namazu. One su jako ukusne i kada su samo skuvane. Uz pravu kombinaciju, dobićete sve što jedan obrok treba da pruži u jutarnjim časovima. Ne morate jesti hleb i peciva da biste bili siti. Uz leblebije, koje su savršen izvor ugljenih hidrata i proteina, dobićete mnogo više i ostaćete siti do ručka. Dodajte im jaja i listnato povće i dobićete doručak šampiona.

Savet pre pripreme:

Ovaj recept je tu da Vas inspiriše. Ne morate striktno da koristite namirnice koje su u receptu, iskoristite ono što imate pri ruci. Umesto jaja možete dodati meso, sir, ili umesto rukole zelenu salatu, krastavac i slično.

Leblebije obavezno potopite veče pre pripreme u vodu i poklopite (što su duže bile potopljene, to će kraći biti proces kuvanja, npr. ako su stajale 12h, biće dovoljno kuvati ih oko 20 min nakon ključanja vode).

Potrebno je (za jednu osobu):

  • šaka leblebija
  • 2 jajeta
  • rukola
  • čeri
  • baby spanać
  • kurkuma
  • origano
  • morska so

Priprema:

Nakon što su prenoćile u vodi, leblebije isperite i ponovo prelijte vodom. Sipajte so i stavite da se kuvaju. Posolite vodu, pa kada proključa, smanjite temperaturu tako da je dovoljno da se krčkaju narednih 20 min do sat vremena. U zavisnosti od toga koliko su stajale potopljene, osetićete da su gotove kada omekšaju. Kada su skuvane, procedite ih i servirajte.

Jaja ispržite na malo ulja ili putera. Preko pospite origano i kurkumu. Na kraju dodajte so.

Isecite čeri paradajz i dodajte rukolu. Posolite i prelijte sa malo balzamika.

Sa druge strane servirajte baby spanać, koji je dovoljno samo malo posoliti.

Prijatno!

Savet plus:

Leblebije – pomažu proizvodnju energije, stabilizuju nivo šećera u krvi, snižavaju holesterol, bogate gvožđem, magnezijumom, folnom kiselinom.

Jaja – bogat izvor proteina i aminokiselina, vitamina D, preporučuju se kod anemije, pospešuju proces pamćenja, poboljšavaju izgled kože.

Rukola – niskokalorična, puna vlakna, smanjuje potrebu za slatkom i masnom hranom, sprečava starenje mozga, bogata kalcijumom.

Čeri – bogat mineralima i vitaminima A i C, pomaže izbacivanje viška tečnosti, sadrži likopen koji je odličan antioksidans, reguliše hipertenziju i krvnu sliku.

Spanać – idealna hrana za dobru krvnu sliku i čišćenje organizma, daje snagu, štiti od raznih bolesti, bogat vitaminom C, beta karotenom.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here