Slatki ili slani, veliki ili mali, voćni ili čokoladni, sa sirom ili sa mesom, integralni mafini su savršeni za doručak u kombinaciji koju Vi najviše volite.

Jer zaista, šta je ukusnije od toplih mafina koji zamirišu ujutru i bude iz dubokog sna?

Mafini su okrugla vrsta hleba i vode poreklo iz Engleske. Tradicionalno se služe za doručak uz topli čaj i buter, ili pržena jaja.

Integralni mafini se brzo prave i mogu da očuvaju svežinu nekoliko dana. Smućkajte smesu, sipajte u kalupe, pospite semenke i, posle pola sata pečenja, mafini će se naći na Vašem stolu.

Potrebno je:

  • 2 jajeta
  • 400ml kisele vode
  • 200g raženog brašna
  • 80g heljdinog brašna
  • kesica praška za pecivo (10g)
  • kašičica himalajske soli
  • kašika mlevenog lana (birajte mleveni zbog lakšeg varenja i bolje apsorpcije)
  • 3 kašike maslinovog ulja
  • semenke po izboru za posipanje

Priprema:

U činiji sjediniti sve suve sastojke (brašna, pzp, so, lan).

Dodati 3 kašike maslinovog ulja i promešati.

U drugoj posudi umutiti ručno jaja, a zatim sipati kiselu vodu.

Dodati suve sastojke prethodnoj smesi i dobro promešati.

Poželjno je ostaviti nekoliko sati da se fermentiše, ali možete preći na pečenje i odmah.

Napuniti kalupe do pola, jer mafini u toku pečenja narastu.

Posuti omiljene semenke preko.

Zagrejati rernu na 200 stepeni i peći oko 30-35 minuta.

Savet plus:

Raž – stvara osećaj sitosti, protiv iscrpljenosti i neraspoloženja, jača imunitet, dobar za dijabetičare, blagotvorno utiče na anemiju i migrene.

Heljda –  sadrži većinu aminokiselina, bogat izvor rastvorljivih i nerastvorljivih vlakana, ubrzava rad creva, snižava loš holesterol, sadrži vitamine B-kompleksa.

Kisela voda – hidrira telo, sadrži kalcijum, povećava dobar, a snižava loš holesterol.

Jaja – bogata vitaminima B12, D, aminokiselinama, kalcijumom, gvožđem, sprečavaju razvoj očnih bolesti, hrane mozak i poboljšavaju pamćenje.

Maslinovo ulje – pomaže kod reumatičnih i srčanih oboljenja, gastritisa i čira, ima zaštitnu ulogu na digestivni trakt, lako se vari.

Laneno seme – bogato omega 3 kiselinama, igra značajnu ulogu u prevenciji raka, jača imunitet i poboljšava probavu, štiti krvne sudove.

Himalajska so – lako se apsorbuje, sadrži 84 prirodnih minerala, uspostavlja pH balans (kiselost organizma), pomaže pravilno funkcionisanje štitne žlezde.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here