Home Recepti Doručak Proteinski doručak na vegeterijanski način

Proteinski doručak na vegeterijanski način

0
Proteinski doručak na vegeterijanski način

Ako ste vegeterijanac, ili jednostavno volite da unesete dnevnu dozu proteina iz biljaka, doručak uz leblebije je sjajan način za to. Ako im uz to dodate jos i ribu, povrće i nešto mlečno, pokrićete sve što jedan zdrav i dobar doručak treba da pruži: ugljene hidrate, proteine, vitamine i minerale, kalcijum…

Čak i ako ste veliki ljubitelj mesa, pokušajte da vam bar jedan dan nedeljno bude bezmesan. Dan će proteći brzo, a vaše telo će vam biti zahvalno.

Leblebija je savršena ako ne želite da konzumirate hleb, bogata je vlaknima koje pospešuju varenje i pomažu kod mršavljenja.

leblebije

Savet pre pripreme:

Leblebije preliti prethodni dan vodom i poklopiti. Ostaviti da prenoći. Što duže budu stajale u vodi, to će kraći biti proces kuvanja. Minimum da odstoje je 8h. Pre kuvanja ih isprati 2,3 puta.

Predlog za dve osobe:

  • količinu leblebija je najbolje ograničiti na jednu šaku po osobi
  • 150g dimljenog lososa
  • rukola
  • čeri
  • limun
  • paprika
  • kefir

Priprema:

Leblebije, nakon što su odstojale preko noći u vodi, isprati i ponovo preliti vodom. Pustiti da provri, sipati malo morske soli, pa kuvati od sat do dva (dok ne omekšaju), na umerenoj vatri. Kada su gotove, procediti ih i servirati na tanjir.

Pripremiti salatu od rukole i čerija, tako što ćete posoliti i preliti balzamikom, ili limunom.

Naseckati papriku i sipati kefir u neku posudu, ili šolju.

Kombinacija svih ovih sastojaka pružiće dobru energiju za početak dana.

Savet plus:

Leblebije – pomažu proizvodnju energije, stabilizuju nivo šećera u krvi, snižavaju holesterol, bogate gvožđem, magnezijumom, folnom kiselinom.

Rukola – niskokalorična, puna vlakna, smanjuje potrebu za slatkom i masnom hranom, sprečava starenje mozga, bogata kalcijumom.

Čeri – bogat mineralima i vitaminima A i C, pomaže izbacivanje viška tečnosti, sadrži likopen koji je odličan antioksidans, reguliše hipertenziju i krvnu sliku.

Losos – bogat omegom 3 i vitaminom D, smanjuje upalu zglobova, jača kosti, povoljno deluje na cirkulaciju, jedan od najboljih prirodnih sedativa.

Kefir – odličan za crevnu floru, jača imunitet, kontroliše dijabetes, pun vitamina C i minerala.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here