Kiselo mleko je prijatnog ukusa i odlično deluje na naš organizam. Bogato je mlečnokiselinskim bakterijama, kalcijumom, kalijumom, magnezijumom i proteinima. Za razliku od kravljeg mleka, kiselo mleko organizam dobro podnosi jer proteini u fermentisanim mlečnim proizvodima uzrokuju manje alergijskih reakcija, dok se aminokiseline lako apsorbuju u naš krvotok.

Ovaj mlečni proizvod stimuliše funkcije pankreasa i jetre, doprinosi blistavom izgledu kože, mršavljenju i štiti organe za varenje i želudac. Zapravo je mlečna kiselina ta koja u fermentisanim mlečnim proizvodima stimuliše funkciju raznih digestivnih žlezda, te poboljšava proces varenja i doprinosi sveopštem zdravlju.

Današnji proizvodi obiluju raznim emulgulatorima i dodacima, pa zašto onda ne biste naučili da sami pripremite kiselo mleko?

Savet pre pripreme:

Kod kupovine mleka je bitno znati da treba uzeti sveže mleko koje je za kuvanje (ne dugotrajno, ne iz flaša). Izaberite punomasno sa minumum 2,8% masnoće.

Sastojci (za 3 porcije):

  • 600ml punomasnog mleka
  • 6 kašičica kupovnog kiselog mleka

Priprema:

Mleko kuvati da provri, a zatim ostaviti da se prohladi (dok ne bude temperature da može da se drži prst u njemu).

Sjediniti u tegli prokuvano mleko i kupovno kiselo mleko, zatvoriti teglu i mućkati oko 2 min dok se ne pojavi pena.

Zagrejati rernu na 50 stepeni.

Izliti mleko u zdelice i poređati ih u veću šerpu i naliti vodu (da veći deo zdelica bude potopljen).

Ostaviti u rerni na sat vremena.

Posle 60 minuta isključiti, ali kiselo mleko ne treba vaditi iz rerne dok se potpuno ne ohladi.

Kada se stegne staviti u frižider da se ohladi.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here