Čokoladni sufle je prepoznatljiv po svojoj teksturi. Sočan iznutra, sa koricom napolju, veličanstvenim izgledom, a još boljim ukusom, ovaj otmeni dezert je za prave sladokusce.

Sufle ima neopravdanu reputaciju u kuvarskom svetu da je jedan od dezerta koje je najteže spremiti, a zapravo je vrlo jednostavan. Potrebno je ispoštovati samo nekoliko trikova, a mi imamo savršenu formulu da dobijete uspešan slatkiš.

Servirajte svojim ukućanima ili gostima čokoladni sufle i postaćete omiljeni dezert majstor. 🙂

Potrebno je (za 4 komada):

  • 100 g crne čokolade (min. 70% kakao)
  • 125 g putera
  • 2 jajeta
  • 60 g speltinog brašna
  • 60 g kokosovog šećera

Priprema:

Rernu upaliti da se zagreje na 200 stepeni.

Na pari, ili blagoj vatri otopiti u šerpici maslac i čokoladu.

U činiji umutiti cela jaja (ručno, ili mikserom) i dodati kokosov šećer.

Lepo promešati, pa dodati brašno.

Kada se sve izmeša, dodati prethodnu smesu (čokoladu i maslac) i mešati dok se sve ne sjedini.

Bitno je da ne ostanu grudvice i da se šećer otopi.

Sipati u podmazane kalupe za sufle (aluminijumske, ili keramičke). Plehovi za proje i mafine nisu dobar izbor. Kalupe nemojte puniti do kraja, treba ostaviti mesta da narastu.

Brzo stavite u rernu, kako se ne bi hladila, jer je održavanje temperature kod suflea vrlo važno.

Ako pečete u aluminijumskim kalupima, peče se oko 7 minuta.

Ako pečete u keramičkim kalupima, peče se oko 9-10 minuta.

Važno:

Znaćete da je sufle gotov kada se sa gornje strane uhvati korica i bude neposredno pred pucanjem.

Draž ovog dezerta je upravo u tome da ostane tečan sa unutrašnje strane, ne treba da se zapeče potpuno.

Rernu nikako ne otvarati u toku pečenja, već tek kada je čokoladni sufle gotov.

Savet plus:

Kokosov šećer – prirodan šećer od kokosovog cveta, idealan za dijabetičare zbog niskog GI, sadrži gvožđe, cink, kalijum, kalcijum.

Crna čokolada – dobra za srce, reguliše krvni pritisak, sadrži snažne antioksidante, utiče na elastičnost kože i usporava nastanak bora.

Spelta – sadrži sve vitamine grupe B, bogata magnezijumom, kalcijumom, selenom i cinkom; antikancerogeno dejstvo, olakšava varenje, smanjuje nivo šećera u krvi.

Jaja – bogata vitaminima B12, D, aminokiselinama, kalcijumom, gvožđem, sprečavaju razvoj očnih bolesti, hrane mozak i poboljšavaju pamćenje.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here